Kommunalbestyrelsen har besluttet en tilskudsmodel for foreningerne, som indeholder tre forskellige former for tilskud:
- Der ydes et aktivitetstilskud til medlemmer under 25 år.
 
- Lokaletilskud til udgifter v. leje af lokaler (fx idrætshaller eller klublokaler).
 
- Lokaletilskud til udgifter v. egne lokaler (fx egne klubhuse eller klublokaler).
 
Der ydes tilskud til aftenskolernes udgifter, bl.a. lokaler og lærer- og lederløn.
Desuden kan foreninger og aftenskoler søge om tilskud fra Folkeoplysningsudvalgets pulje til udviklingsprojekter på fritidsområdet.
Læs mere om tilskudsmuligheder i Håndbogen for Foreninger og Håndbog for Aftenskoler.
Her kan du se en oversigt over lokaletilskud og gebyrer i 2025
Se satser her
2024 Skema og blanketter 
Skema 8A  - Omklædning 2024
Skema 8B - Lokaletilskud 2024 - lokaler på efterskoler i andre kommuner og lign.
Skema 5 - Slutopgørelse af tilskud til undervisning 2024
Skema 6 - Debatskabende aktivitet
Skema 7 - Fleksible tilrettelæggelsesformer
 
| 
 5. januar 
 | 
 Statistik modtaget fra hallen gennemgås og sendes til Fritid@thisted.dk med eventuelle bemærkninger for 4. rate 1. oktober - 31. december. 
 | 
| 
 5. januar 
 | 
 Skema 8B Lokaletilskud for brug af lokaler på efterskoler, lokaler i andre kommuner samt brug af omklædningsrum i selvejende haller i forbindelse med udendørsaktiviteter (findes på hjemmesiden https://thistedfritid.dk/vaerktoejskassen/tilskud-til-folkeoplysende-foreninger). 
Skema 8A Vedr. lokaletilskud til ”omklædningsrum i forbindelse med udendørsaktiviteter” i selvejende haller (findes på hjemmesiden https://thistedfritid.dk/vaerktoejskassen/tilskud-til-folkeoplysende-foreninger) 
 | 
| 
 1. marts 
 | 
 Skema 3. Tro og loveerklæring og erklæring om indhentelse af børneattester. SKAL INDSENDES HVERT ÅR via Conventus. 
 | 
| 
 1. marts 
 | 
 Medlemstilskud Foreningerne udfylder via Conventus ansøgning om årets medlemstilskud inden 1.marts. Årets medlemstilskud dannes på baggrund af antal medlemmer og kontingentindtægt for det foregående år.  
 | 
| 
 1. marts  
 | 
 For at få afregnet lokaletilskud for foregående år ansøger foreningerne via Conventus til: 
Skema 4 - Lejrpladser og overnatningsfaciliteter 
Skema 5 - Egne og lejede klublokaler, overnatningsfaciliteter samt skydebaner 
Skema 6 - Motionscentre 
Skema 7 - Squashbaner og overdækkede padelbaner 
Skema 8 - Egne og lejede ridehaller samt egne og lejede rytterstuer 
 | 
| 
 5. marts 
 | 
 Statistik modtaget fra hallen gennemgås og sendes til Fritid@thisted.dk med eventuelle bemærkninger for 1. rate 1. januar - 28. februar. 
 | 
| 
 1. april 
 | 
 Foreningerne indsender underskrevet regnskab for foregående år, som lever op til krav formuleret i ”Foreningshåndbogen” side 28. 
 | 
| 
 1. april 
 | 
 Foreningerne opdaterer stamoplysninger og oplysninger om bestyrelsens sammensætning i Conventus. 
 | 
| 
 5. juni 
 | 
 Statistik modtaget fra hallen gennemgås og sendes til Fritid@thisted.dk med eventuelle bemærkninger for 2. rate 1. marts - 31. maj. 
 | 
| 
 5. oktober 
 | 
 Statistik modtaget fra hallen gennemgås og sendes til Fritid@thisted.dk med eventuelle bemærkninger for 3. rate 1. juni - 30. september. 
 | 
| 
 November 
 | 
 Foreningen kan købe billetter til Thy Awards. Indbydelse sendes pr. mail til foreningerne. 
 | 
| 
 November-December 
 | 
 Indstillinger til priser og påskønnelser til Thy Awards. 
 | 
| 
 Løbende 
 | 
 Ansøgninger til Folkeoplysningsudvalgets Udviklingspulje, i daglig tale ”FOU’s pulje”. Send ansøgning til fritid@thisted.dk. 
 |